Een gezonde levensstijl

Een gezonde levensstijl kan u helpen gedijen gedurende uw hele leven. Het maken van gezonde keuzes is echter niet altijd eenvoudig. Het kan moeilijk zijn om de tijd en energie te vinden om regelmatig te oefenen of gezonde maaltijden te bereiden. Echter, uw inspanningen zullen vruchten afwerpen op vele manieren en dit zal u merken voor de rest van uw leven. Wilt u hulp tijdens het behalen van een gezonde levensstijl? Dan kunt u terecht bij Zorghotel de Kim via de website: https://www.zorghoteldekim.nl/.

Behandeling in kliniek

Stappen die u kunt nemen:

  • Wees fysiek actief gedurende 30 minuten de meeste dagen van de week. Verdeel dit in drie sessies van 10 minuten wanneer u tijd heeft. Gezonde beweging kan bestaan uit wandelen, sport, dansen, yoga, hardlopen of andere activiteiten waarvan u kunt genieten.
  • Eet een uitgebalanceerd, vetarm dieet met veel fruit, groenten en volkoren granen. Kies een dieet dat laag is in verzadigd vet en cholesterol, en matig in suiker, zout en totaal vet.
  • Vermijd letsel door het dragen van veiligheidsgordels en fietshelmen, het gebruik van rook- en koolmonoxidemelders in huis en het gebruik van slimmeriken op straat wanneer u alleen loopt. 
  • Niet roken, of stoppen als u wel rookt. Vraag uw zorgverzekeraar om hulp. 
  • Drink met mate als u alcohol drinkt. Nooit drinken voor of tijdens het rijden.
  • Vraag iemand die u vertrouwt om hulp als u denkt dat u misschien verslaafd bent aan drugs of alcohol.
  • Help seksueel overdraagbare infecties (soa’s) en HIV/AIDS te voorkomen door condooms te gebruiken elke keer dat u seksueel contact hebt. Condooms zijn niet 100 procent waterdicht, dus bespreek soa-screening met uw zorgverzekeraar. Andere anticonceptiemethoden dan condooms, zoals pillen en implantaten, beschermen u niet tegen soa’s of hiv.
  • Poets uw tanden na de maaltijd met een zachte of middelgrote borstel tandenborstel. Ook borstelen na het drinken en voor het naar bed gaan is voordelig. Gebruik tandfloss dagelijks.